STOLIK KAWOWY
Jak w prosty i szybki sposób zamodelować przykładowy stolik kawowy w MOI 3D?
- Rozpoczynamy od naszkicowania konturów blatu w widoku od przodu (narzędzie polilinia).
- W widoku z góry wstawiamy wielobok. Możemy wstawić prostą wzdłuż osi Z, która ułatwi wyznaczenie osi obrotu.
- Przy użyciu narzędzia Wyciągnięcie obrotowe z krzywymi prowadzącymi tworzymy blat stolika. Jako profil krzywej wybieramy przekrój blatu w widoku od przodu, a jako krzywą prowadzącą, wielobok. Oś obrotu wyznaczamy na prostej w osi Z.
- Modelowanie nogi stołu zaczynamy od naszkicowania profilu głównego elementu. Szkicujemy krzywą dowolną, przez punkty. Można zaznaczyć krzywą i wybrać opcję Pokaż punkty. Umożliwi to swobodną edycję krzywej, poprzez przemieszczanie wybranych punktów.
- Gotową krzywą wyciągamy obrotowo względem osi Z.
- Szkicujemy zamknięty profil drugiego elementu nogi, a następnie zaznaczamy krzywe i wybieramy opcję Powierzchnia z krzywych.
- Korzystając w narzędzia wyciągnięcie proste lub skorupa, nadajemy grubość powierzchni.
- Gotowy element ustawiamy w odpowiednim miejscu nogi. Następnie przekształcamy element szykiem biegunowym.
- Wskazujemy środek szyku w osi nogi, ustawiamy liczbę powtórzeń 3.
- Model można dopracować poprzez zaokrąglenie naroży. Należy pamiętać o ustawieniu odpowiedniego promienia.
- Gotowy model po renderingu w programie KeyShot 4.1